زلزله چند ماه پیش جنوب ژاپن زیان فراوانی را بر کمپانی های فعال در این منطقه وارد کرد، یکی از شرکت های ضربه دیده از زلزله شدید این منظقه کمپانی سونی می باشد که یکی از 5 کارخانه تولید حسگرهای تصویری آن در این منطقه با مشکلاتی مواجه شد و با وجود از سرگیری سریع روند فعالیت بسیاری از بخش های کارخانه ی آسیب دیده، اما سونی گزارش سالانه ی مالی خود را با یک ماه تاخیر و در می به جای ماه آوریل ارائه کرد.

طبق گزارش اعلام شده برای سود عملیاتی سونی در سال جاری تنها دو درصد افزایش پیش بیتی شده است. این کمپانی همچنین تا پایان ماه مارس 2017 حدود 300 میلیارد ین سود پیش بینی کرده است که از رقم 409.1 میلیارد ینی پیش بینی شده توسط موسسه Thomson Reuters بسیار پایین تر به نظر می رسد. باید بگوییم بخش تولید حسگرهای تصویری موبایل این شرکت با فروش مناسبی که داشته است توانسته کاهش فروش بخش تلویزیون شرکت مذکور را پوشش دهد.

براساس بارآوردهای صورت گرفته ضرر و زیان زلزله فوق بر کارخانجات حسگرهای تصویری سونی حدود 105 میلیارد ین و تاثیر آن منفی آن بر کل شرکت حدود 115 میلیارد ین تخمین زده شده است. سونی به عنوان یکی از تولیدکنندگان حسگرهای تصویری و ماژول های دوربین که امسال نیز بخشی از نیاز اپل به ماژول های دوربین های دوگانه را تامین خواهد کرد اعلام کرده است که عرضه این ماژول ها کمی با تاخیر مواجه خواهد بود.

]]>

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: